Pagini

joi, 28 iulie 2011

Campionatele Nationale de Sosea



Ca in fiecare an, la Izvorul Muresului, in luna iunie au loc Campionatele Nationale de Sosea. Mai exact, de data aceasta s-au tinut intre 24-26 pe aproximativ acelas traseu de acum doi ani la fond (dar mai scurt cu 20 km) si pe acelas traseu la contratimp dar cu 3 intoarceri in loc (mult mai complicat). La startul acestei curse s-au aliniat sportivi de la toate cluburile din tara. Ca de obicei nu au fost foarte multi, dar cei care au participat au venit bine pregatiti. Fondul a avut 140 km iar contratimpul individual 35 km.

Eu nu am participat decat la fond deoarece contratimpul nu este punctul meu forte. La contratimp au luat startul Rusu, Stancu si Ciocan, cel din urma ocupand pozitia a doua la elite dar a fost descalificat deoarece un asa zis arbitru susatinea ca l-a vazut tinandu-se de masina.

La fond a fost cu totul altceva, echipa noastra a atacat tot timpul, incercand sa-si creeze un avantaj prin plasarea a cel putin 2 sportivi intr-o actiune. Au fost mai multe incercari, dar care au esuat, pana in ultimii 40 km cand s-a conturat o caratura in care ii aveam pe Tamas si Ciocan. Dar si aceasta a fost prinsa in ultimii 3 km unde toti au dat tot ce au putut la final. Ciocan a sosit pe locul 2 la Elite, Varabiev a castigat la U23 iar eu nu am reusit decat un loc 4 la elite.

Echipa s-a descurcat bine, toti reusid sa facem o cursa buna.



Memorialul Constantin Vagneti




In data de 3 iulie 2011, la Ploiesti, pe o vreme ploioasa si foarte urata a avut loc a IV-a editie a Memorialului Constantin Vagneti. Chiar daca ploua torential in dimineata acelei zile, impreuna cu echipa si Nea Mircea ne-am luat inima in dinti, am urcat in masina si am plecat la Ploiesti pentru a lua startul la aceasta cursa, mai exact un circuit de 60 km pe un bulevard din centrul orasului.
A fost un circuit cu aditiune de puncte, adica cu sprint la fiecare 3 ture la care se dadeau 5,3,2,1 puncte pentru pimii 4 sositi.Datorita ploii soseaua era destul de alunecoasa iar cazaturile au fost din belsug. Cu toate acestea a fost o cursa destul de disputata in care am reusit sa termin pe locul 3, primul loc fiind ocupat de Grosu Eduard, iar al 2-lea de Frunzeanu Marian.
Dupa concurs ploaia a incetatat, asa ca domnul antrenor a hotarat sa ne facem revenirea pe biciclete pana la Bucuresti (nu sunt curios ce a gasit in frigider cand a ajuns acasa :))




miercuri, 27 iulie 2011

Cateva interviuri pentru M-bike :





Cateva interviuri acordate impreuna cu Marius Petrache revistei M-bike (mai exact lui Goga Traian si lui Dan Mazlu) la o scurta tura in Azuga le puteti gasi aici :

- Secretele unui concurs de mountain bike reusit :

http://www.mbike.ro/2011/07/secretele-unui-concurs-de-mountain-bike-reusit/

- Vremea ideala pentru un concurs de mountain bike :

http://www.mbike.ro/2011/07/vremea-ideala-pentru-un-concurs-de-mountain-bike/

- Secretele unui concurs de mountain bike reusit – partea a II-a :

http://www.mbike.ro/2011/07/secretele-unui-concurs-de-mountain-bike-reusit-–-partea-a-ii-a/

- Secretele unui concurs de mountain bike reusit – III :

http://www.mbike.ro/2011/07/secretele-unui-concurs-de-mountain-bike-reusit-–-iii/









vineri, 1 iulie 2011

CUBE ELITE HPC PRO - my new bike

In sfarsit a sosit si mult prea mult asteptata mea bicicleta de munte pentru acest sezon.Spun mult prea mult asteptata deoarece inca din toamna anului trecut, de cand am ales configuratia echiparii acesteia impreuna cu Mircea Florescu de la Bikexpert, ma gandesc incontinuu la ea.La fiecare antrenament de alergare prin zapada sau pe treptele stadioanelor din incinta Complexului Sportiv Dinamo cand ma intrebam de ma tot chinuiesc atat imi venea in minte immaginea mea calarind aceasta bicicleta prin tot felul ambiente ce fac deliciul oricarui mountainbiker ( noroaie pana la genunchi, poteci pline de radacini prin paduri de molid, vagauni pline de pietroaie ).


Pentru moment componentele pe care le folosesc sunt in linii mari urmatoarele: cadru Cube Elite HPC Pro Advanced Twin Mold Monocoque Technoloy, furca Rock Shox Sid RLT 100mm, Motion Control cu PopLoc, linie completa Shimano XTR 2011 2X10, roti Mavic Crossmax SLR.Tija de sa, pipa ghidonul si saua sunt, pentru moment, cele care vin stock pe bicicleta, insa intentionez ca in viitorul apropiat sa mai schimbam din ele.De asemenea, in proiect asteapta la rand si o furca Dt Swiss XCR 100 Race si o pereche de roti din carbon DT Swiss XRC 1250.La momentul actual bicla are undeva pe la 9,5 kilograme, insa dupa aceste modificari o sa coboare binisor de 9 kilograme, poate chiar 8,5.Insa pana atunci am acceptat bucuros invitatia celor de la MBike de a face o tura (cu photo shooting inclus ) pe la Azuga, plimbare care a coincis cu prima testare careia am supus noul agregat.



Aproape intreaga zi cat am stat pe bicicleta am fost cu zambetul pe buze.Imi place modul cum reuseste sa transmita energia generata de fiecare evolutie a pedalei catre roata, fara flexii ale pedalierului sau ale furcii spate, stand mai bine la acest capitol decat modelul anterior pe care l-am folosit o perioada, cu toate ca acesta din urma era o marime mai mare si, automat, conceput pentru un rider mai puternic.
O alta prima impresie placuta mi-a provocat-o furca Rock Shox Sid care, in combinatie cu geometria cadrului, a fost de neoprit de catre pietrele si radacinile printre si peste care mi-am croit drum.A fost pentru prima oara cand am folosit la mountainbike un angrenaj cu doua placi, insa schimbarea a venit foarte natural, fara niciun fel de ezitari la schimbarea vitezelor.Acest sistem prezinta din punctul meu de vedere numai avantaje fata de clasicul angrenaj cu trei foi, eliminand in primul rand acea incercare foarte neplacuta de trecere a lantului de pe o foaie pe alta in acele momente cand tensiunea in acesta este foarte mare datorita terenului sau ritmului cursei si pentru a nu pierde niciun pic de teren nu iti poti permite pedale false.Un alt avantaj este greutatea de aproape 100 de grame in minus fata de cel vechi.Franele merg brici, si cu toate ca nici vechiul model de XTR nu m-a dezamagit niciodata, cred ca este un pic mai puternic noul model.Aceste diferente sunt destul de greu de sesizat deocamdat deoarece noile frane nu sunt inca rodate pentru a putea functiona la randamentul maxum si inca nu am avut ocazia sa fac o coborare din varful unui munte, situatie pe care o consider ca cea mai relevanta pentru a-ti putea da seama de performantele unei frane intrucat tragand tot timpul de levierul manetei incepi sa apreciezi cu adevarat faptul ca trebuie sa exerciti mai putina presiune pe acesta.



Oricum, tura a fost una de plimbare, primul test cu adevarat urmand sa aiba loc in primul concurs.