Pentru moment componentele pe care le folosesc sunt in linii mari urmatoarele: cadru Cube Elite HPC Pro Advanced Twin Mold Monocoque Technoloy, furca Rock Shox Sid RLT 100mm, Motion Control cu PopLoc, linie completa Shimano XTR 2011 2X10, roti Mavic Crossmax SLR.Tija de sa, pipa ghidonul si saua sunt, pentru moment, cele care vin stock pe bicicleta, insa intentionez ca in viitorul apropiat sa mai schimbam din ele.De asemenea, in proiect asteapta la rand si o furca Dt Swiss XCR 100 Race si o pereche de roti din carbon DT Swiss XRC 1250.La momentul actual bicla are undeva pe la 9,5 kilograme, insa dupa aceste modificari o sa coboare binisor de 9 kilograme, poate chiar 8,5.Insa pana atunci am acceptat bucuros invitatia celor de la MBike de a face o tura (cu photo shooting inclus ) pe la Azuga, plimbare care a coincis cu prima testare careia am supus noul agregat.
Aproape intreaga zi cat am stat pe bicicleta am fost cu zambetul pe buze.Imi place modul cum reuseste sa transmita energia generata de fiecare evolutie a pedalei catre roata, fara flexii ale pedalierului sau ale furcii spate, stand mai bine la acest capitol decat modelul anterior pe care l-am folosit o perioada, cu toate ca acesta din urma era o marime mai mare si, automat, conceput pentru un rider mai puternic.
O alta prima impresie placuta mi-a provocat-o furca Rock Shox Sid care, in combinatie cu geometria cadrului, a fost de neoprit de catre pietrele si radacinile printre si peste care mi-am croit drum.A fost pentru prima oara cand am folosit la mountainbike un angrenaj cu doua placi, insa schimbarea a venit foarte natural, fara niciun fel de ezitari la schimbarea vitezelor.Acest sistem prezinta din punctul meu de vedere numai avantaje fata de clasicul angrenaj cu trei foi, eliminand in primul rand acea incercare foarte neplacuta de trecere a lantului de pe o foaie pe alta in acele momente cand tensiunea in acesta este foarte mare datorita terenului sau ritmului cursei si pentru a nu pierde niciun pic de teren nu iti poti permite pedale false.Un alt avantaj este greutatea de aproape 100 de grame in minus fata de cel vechi.Franele merg brici, si cu toate ca nici vechiul model de XTR nu m-a dezamagit niciodata, cred ca este un pic mai puternic noul model.Aceste diferente sunt destul de greu de sesizat deocamdat deoarece noile frane nu sunt inca rodate pentru a putea functiona la randamentul maxum si inca nu am avut ocazia sa fac o coborare din varful unui munte, situatie pe care o consider ca cea mai relevanta pentru a-ti putea da seama de performantele unei frane intrucat tragand tot timpul de levierul manetei incepi sa apreciezi cu adevarat faptul ca trebuie sa exerciti mai putina presiune pe acesta.
Oricum, tura a fost una de plimbare, primul test cu adevarat urmand sa aiba loc in primul concurs.
Frumos ! Ma bucur pentru tine Razvan. Stiu ca o sa scoti bestia din bijuteria asta. "S-o mîni" sanatos ! :D
RăspundețiȘtergereMs... o sa incerc
RăspundețiȘtergere