luni, 1 august 2011

O tura prin Iezer

Weekendul trecut nu am avut nici un concurs, asa ca am profitat de ocazie si am iesit la o tura prin Iezer. Ne-am intalnit toti 5 (eu Edy, Rusu, George si Dan) dimineata la garda, intersectia drumului Campulung-Brasov cu drumul Voinesti-Cabana Voina. Ne-am facut incalzirea pe proaspat-asfaltatul drum ce traverseaza satul Leresti si am facut stanga pe barajul lacului de acumulare Rausor,continuand pe coada acestuia si apoi pe valea paraului cu acelas nume.

In cele ce au urmat am urcat pe forestierul ce serpuieste peste muntele Portareasa pana ce atingem saua omonima. Aici exista o bifurcatie, un drum continuand in stanga catre Vf. Coltii Caprei si unul in dreapta catre Crucea Ateneului.

Pe aceasta din urma am apucat noi si dupa ca am castigat vreo 400 de metri in altitudine fata de Saua Portareasa situata la 1830 metri am virat la stanga urmand marcajul cu triunghi rosu.Dupa o mica pauza de poze in Curmatura Groapele, loc cu o vizibilitate excelenta catre creasta Fagarasului, am pedalat pe forestierul ce strabate Plaiul Papaului pana am ajuns in Varful Papau.

Aici am parasit marcajul cu triunghi rosu, lasandu-ne in stanga catre Plaiul Jupaneasa. Aici am facut o pauza mai sanatoasa si dupa ce am mancat fiecare ce avea prin rucsac am continuat spre Varful Jupaneasa (1713 metri) si apoi pe culmea Muntelui Naparteanu. Dupa ce am pierdut ceva altitudine am virat la stanga pe o urma de drum ce duce catre liziera padurii. Urma este destul de greu de observat, insa daca esti cu adevarat atent poti depista benzile de plastic folosite la marcarea traseului unui concurs auto ce s-a desfasurat acum ceva timp in zona.

Primul kilometru prin padure este demential: viraje stranse printre brazi, drop-uri peste radacini si bolovani combinate cu mirosul puternic al padurii de brazi. Dupa acest kilometru traseul continua pe un drum de exploatare forestiera care ne-a solicitat putin atentia, fiind destul de abrupt si noi destul de vitezomani. Cat ai clipi am ajuns in valea Bratiei, urmand firul raului pana il localitatea Candesti. De aici pana in Campulung am continuat pe drumul asfaltat Candesti-Albesti-Bughea de jos-Campulung. Gasca am spart-o in cartierul Grui pe la 14.30 dupa aproximativ 6 ore si jumatate si 80-90 de kilometri de pedalat prin mult-indragitul Iezer.