miercuri, 24 octombrie 2012

De la Campina la Arad

Sâmbătă, 8 septembrie, a avut loc prima ediție a competiției Câmpina Open Mountain Bike. Participanții, cicliști profesioniști, amatori, juniori dar și familii, au pedalat pe traseele montane, în cursa caritabilă desfășurată sub sloganul “Race for Autism”. Costurile de organizare au fost acoperite din sponsorizări, iar suma strânsă din taxa de participare a fost utilizată în beneficiul copiilor cu tulburare de spectru autist din județul Prahova.

Competitia s-a desfasurat in zona de nord a orasului, pe platoul Muscel, startul si sosire fiind in acest loc. Traseul A, adica cel pe care am alergat si eu a avut aproximativ 35km si o diferenta de nivel de 1400m – 85% off road (drum forestier, drum de caruta, poteci) – 15% sosea asfaltata si s-a parcurs dupa cum urmeaza: Plecare/Sosire (platoul Muscel) – Dealul Voila – Plaiul Campinii – Sotrile – Vistieru – Cornu – Plecare/Sosire.

Aceasta competitie a aliniat la start peste 500 de persoane, amatori si profesionisti, din toate colturile tarii. Probabil numarul mare de participanti a fost dat si de vremea care a tinut cu noi si a fost ideala pt pedalat.
A fost un concurs foarte rapid, alergat in forta, unde am reusit sa termin pe locul 2.

Dupa festivitatea de premiere, ne-am imbarcat rapid in masini cu destinatia Gara de Nord-Bucuresti. Impreuna cu Marian, am luat trenul, instalandu-ne confortabil la cuseta, pana in Arad oras in care am ajuns la ora 7 dimineata. De aici am fost preluati de Alin, un bun prieren, si dusi cu masina in comuna Siria, loc din care a fost dat startul.

Competiția Județului Arad la Ciclism Montan – ARAD BIKE RACE sustinuta de Consiliul Judetean si-a propus atragerea cât mai multor practicanți ai mișcarii în aer liber din toate zonele țării cât și de peste hotare. Evenimentul a avut ca scop principal promovarea ciclismului și a turismului în Munții Zărandului având ca punct de plecare Comuna Șiria, zonă cu un adevărat potenţial în trasee de ciclism montan.

Startul concursului a fost din centrul Comunei Șiria de unde s-a plecat pe cele trei trasee care au atins principalele obiective turistice din Munții Zărandului. Vremea a fost excelenta, numai buna de pedalat. Traseul a fost foarte interesant, de o dificultate medie, ce a continut toate tipurile de sol.

Ajunsi la fata locului cu doar 45 min inainte de start, ne-am mobilizat, am mancat ceva rapid, ne-am schimbat, am verificat bike-urile si am sarit in pluton. Cursa in sine a fost una destul de rapida si foarte disputata. Chiar daca am plecat putin mai greu am reusit sa recuperez pana la jumatatea traseului si cand sa spun ca i-am prins pe cei doi din frunte, pe o coborare abrupta, un lemn mi-a sarit in schimbator inpingandu-l in spite, fapt ce a dus la distrugerea lui.

Cu gandul ca am pierdut tot coboram destul de incet urmarinu-i pe cei care ma prindeau din spate cum ma depasau. Dar cand ma resemnam tot mai tare, la punctul de alimentare ma intalnesc cu Alin si cu Ursu (solistul de la Cargo) care sar in ajutorul meu. Ursu, un om foarte sufletist imi ofera bike-ul si pantofii sai, deoarece nu aveam aceleasi pedale, si ma incurajeaza sa termin cursa. Nu stau prea mult pe ganduri, imi schimb pantofii, imi fac pozitia si ii dau bataie. Reusesc sa recuperez ceva din timpul pierdut dar nu prea mult si termin cursa pe locul 3 la categoria mea si locul 4 la general.

Dupa cate s-au intamplat in aceasta cursa sunt destul de multumit si cel mai important ma bucur ca am cunoscut si m-am imprietenit cu cativa oameni foarte sufletisti.